Table of Contents

Ψηφιακή Υπογραφή


Γενικά

Στο πλαίσιο εναρμόνισης με τη νομοθεσία για χρήση ψηφιακής υπογραφής, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων έχει ξεκινήσει από το 2019 τη διαδικασία έκδοσης ψηφιακής υπογραφής στα μέλη ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και στους διοικητικούς υπαλλήλους.

Οι ψηφιακές υπογραφές επέχουν θέση ιδιόχειρης υπογραφής, είναι διεθνώς αναγνωρισμένες και εγγυώνται τη γνησιότητα ενός εγγράφου. Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, τα ψηφιακά έγγραφα που υπογράφονται με ψηφιακή υπογραφή είναι ισότιμα νομικά με τα αντίστοιχα έντυπα έγγραφα τα οποία φέρουν ιδιόχειρη υπογραφή.

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, μέσω της Υποδομής Δημόσιου Κλειδιού της HARICA (Hellenic Academic and Research Institutions Certification Authority), υποστηρίζει τη χρήση ψηφιακών υπογραφών σε πλήθος νέων υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, μεταξύ των οποίων, στην ηλεκτρονική αποστολή βαθμολογιών μαθημάτων, στην έκδοση πιστοποιητικών σε φοιτητές και αποφοίτους και στην έγκυρη διακίνηση διοικητικών εγγράφων, επιτυγχάνοντας έτσι σημαντική μείωση διοικητικού κόστους.

Σε ποιούς απευθύνεται

Προϋποθέσεις

📙 Για την απόκτηση ψηφιακής υπογραφής απαιτείται η ταυτοποίηση του χρήστη από το Κέντρο Υπολογιστών του Πανεπιστημίου. Κατά την ταυτοποίηση θα χρειαστείτε τα παρακάτω:

Διάρκεια

Οδηγίες

Παρακάτω θα βρείτε οδηγίες για την απόκτηση και χρήση της ψηφιακής υπογραφής.

Απόκτηση

Για να ταυτοποιηθείτε ως χρήστης ψηφιακής υπογραφής θα πρέπει ν' απευθυνθείτε στον κύριο Ελευθέριο Σιδερή (Κέντρο Υπολογιστών) και να κλείσετε ραντεβού στο τηλέφωνο 7467.

Στην περίπτωση που θέλετε ν' εκδόστε/ανανεώστε την ακαδημαϊκή σας ταυτότητα ή έχετε ξεχάσει το PIN της, τότε απευθύνεστε στη κυρία Ευγενία Νικολού στη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών στο τηλ. 7308.

Η ψηφιακή υπογραφή έχει συγκεκριμένη διάρκεια χρήσης (2 έτη) και πριν τη λήξη της, ο κάτοχός της μπορεί να αιτηθεί την έκδοση νέας.

Επίσης σε δοκιμαστική φάση υπάρχει και η νέα μέθοδος ψηφιακής υπογραφής χωρίς το card reader. Για να χρησιμοποιήσετε τη νέα αυτή υπηρεσία θα πρέπει πρώτα να έχει περάσει η ημερομηνία λήξης της υπάρχουσας και μετά με αίτηση στον κύριο Σιδερή στο digitalsign@uoi.gr αιτήστε να εισαχθείτε στη νέα υπηρεσία χωρίς το card reader.

Χρήση

Για να χρησιμοποιήσετε την ψηφιακή υπογραφή σας με τον card reader θα πρέπει:

  1. Να κατεβάσετε και εκτελέσετε το αρχείο Classic Client User setup, (είναι ο driver του card reader) ανάλογα με την έκδοση του λειτουργικού συστήματος που διαθέτετε (32 Bit ή 64 Bit). Η εκτέλεση πρέπει να γίνει με Δικαιώματα Διαχειριστή (δεξί κλικ–> Run as Administrator).
  2. 
Στο τέλος της εγκατάστασης επανεκκινείται τον υπολογιστή σας.
  3. Για ν' ελέγξετε ότι η εγκατάσταση του driver έγινε σωστά αρκεί να συνδέσετε τον card reader στον υπολογιστή σας και να βάλετε την κάρτα σας. Αν το πράσινο λαμπάκι του card reader ανάβει σταθερά (δεν αναβοσβήνει) τότε ο driver έχει εγκατασταθεί σωστά.
  4. Να εγκαταστήσετε (αν δεν το έχετε κάνει ήδη) τον Adobe Reader.
  5. Να ρυθμίσετε τον Adobe Reader έτσι ώστε να διαβάζει την κάρτα σας (βλ. σημείωση 2,3).
  6. Όταν σας ζητηθεί να εισάγετε διακομιστή χρονοσήμανσης επιλέξετε αυτόν της Harica (https://qts.harica.gr).

Video οδηγιών για τις ρυθμίσεις του Adobe Reader και τη χρήση της ψηφιακής υπογραφής μπορείτε να βρείτε εδώ.

Για Mac OS X ακολουθήστε τις οδηγίες από εδώ (είναι σχεδόν ίδιες μ' αυτές για Windows).

Για linux συστήματα δεν υπάρχουν drivers.